tisdag 28 juni 2011

Dags att förnya försäkringen

Idag fick jag halvårsräkningen för bilförsäkringen. I februari är det dags att teckna nytt. När jag ser denna film från mitt försäkringsbolag



och tänker på när jag senast ringde dem när min bil "gick sönder" blir jag rätt övertygad om att det är dags att byta försäkringsbolag. Sicket bullshit. När avgassystemet på min bil gick sönder ringde jag TryggHansa för att jag i min enfald tänkte att min tillköpta hyrbilsförsäkring skulle gälla. Icke så. Den gäller inte om bilen går sönder och det inte rör sig om

• brandskada
• glasruteskada
• stöldskada
• maskinskada
• vagnskada (även om vagnskadeförsäkring
saknas)

Att avgassystemet rasar i backen ingår inte i detta. Så den där dagen då jag stod i Jönköping med trasig bil och tvingades hyra bil för min vidare färd till Lerum då var min dag lite rörig. Men det fick jag klara av helt på egen hand.

Inga kommentarer: