onsdag 25 maj 2011

Statschef med dåligt omdöme

Statschefen tillika ordföranden för utrikesnämnden anses av många i vårt land ha något slags carte blanche för att göra vad som faller honom in. Så länge det inte görs när han sitter i nämnda nämnd då. Ibland får jag känslan av att folk anser att denne statschef är privat mest hela tiden. Särskilt när han umgås med hangarounds till maffian. Om kungens bäste vän ringt och beställt tjänster av Hells Angels, hade det accepterats lika beredvilligt av svenskarna då?

Nu har jag dock kommit över utdrag för vad som verkligen* sades när statschefen ringde sin hangaround-kompis. Den som tror att Anders Lettström är och kommer vara någon slags perifer bekants bekant till kungen borde, för att citera USA:s president, få sitt huvud undersökt.

Att umgås med personer med så genuint dåligt omdöme kan inte tyda på annat än ett genuint dåligt omdöme för egen del.

* Lästips för autistiskt lagda: Ordet verkligen skall läsas med ironi.

1 kommentar:

Ms Spider sa...

Oj oj oj, dags att se över sitt eget umgänge - jag är inte säker på att de alla alltid har världens bästa omdöme, i alla fall inte i alla lägen, och det kan ju betyda att mitt omdöme är kasst det också... Hoppla :-)
(Fast jag är förståss inte statschef och dessutom delar jag inte allt. Speciellt inte skandaler. I princip håller jag inte med dig men i det här fallet... Statschefen saknar dessutom inte rådgivare så någonstans borde varningsklockor definitivt ha ringt...)