onsdag 16 februari 2011

Statsministern och hyresrätterna

På väg till jobbet idag lyssnade jag på Sofia Arkelsten, partisekreterare i Moderaterna, som debatterade mot DN:s chefredaktör Gunilla Herlitz. Arkelsten är sur för att DN citerat statsministern när statsministern sagt saker som Moderaterna och Alliansregeringen egentligen inte tycker. För att illustrera vad statsministern sagt lade Moderaterna ut ljudklipp på regeringens hemsida. Där kan man höra statsministern säga det som DN sagt att han sagt.

Jag hinner inte kommentera detta ytterligare utan låter bloggen Sanna: Mina ord göra detta. Har skrattat gott här vid skrivbordet.

Undrar vad jag kan byta min hyrestvåa i Vällingby mot? Men nu vill jag ju inte byta, möjligen mot en trea i samma hus. Är det rörlighet enligt statsministern?

Inga kommentarer: