torsdag 13 maj 2010

Som man ropar får man svar

I veckan som gick fick lille mannen brev från Stockholmsmoderaterna. På utsidan står det "JA till Förbifarten". Vi fann det lite skojigt eftersom lille mannen är en icke bilägande motståndare till hela projektet medan jag, a k a lilla rallyfrun, nog är försiktigt positiv och tycker att något måste göras. Till frukosten idag diskuterade vi varför dom skriver till honom (man, född 1955) och inte till mig (kvinna, född 1968). Sen öppnade jag kuvertet och fann den förmodade orsaken.

Sten Nordin och Catharina Elmsäter Svärd vill att lille mannen skall gå in på på en sajt som heter Stockholmsmotorn och tycka till om Förbifart Stockholm. Varför man låter SPAR plocka fram adresser till män i 55-årsåldern och inte till kvinnor i 42-årsåldern kan vi ju bara gissa oss till. Min tolkning är att man helt enkelt tror att de medelålders männen är mer positiva till biltrafik och därmed också Förbifarten, vilket inte är fallet. (Även om jag inte vet åldern på mannen som skrivit detta inlägg skulle det kunnat varit skrivet av lille mannen bortsett från sista stycket.)

Klickade på måfå på tio inlägg där folk tyckt till på sidan. Alla var skrivna av män med namn som Erik, Daniel och Thomas. Skulle verkligen vara intressant att se Moderaternas SPAR-lista.

Inga kommentarer: