fredag 6 juli 2012
Adlibris bluffar sina kunder
1 kommentar:
Se detta kommentarsforum som en insändarsida i en papperstidning. Jag tar oftast in inlägg som följer punkterna nedan, men förbehåller mig rätten att själv välja vad jag publicerar på denna blogg.
1. Helt anonyma kommentarer kommer inte att publiceras. En etablerad blogg bakom inlägget räcker bra.
2. Du som tycker att jag borde skriva om något annat än det jag gör. Skriv själv på din egen blogg! Här bestämmer bara jag vad jag väljer att ta upp, och ur vilket perspektiv. Detta föranleder bl a punkt 3.
3. Kommentarer som inte har med ämnet att göra ignoreras.
4. Inlägg med rasistiskt, homofobt och/eller sexistiskt innehåll släpps inte igenom. Ej heller personpåhopp eller generaliserande, illa underbyggda ommälen om olika grupper t ex feminister. Här håller vi en vänlig ton gentemot varandra och diskuterar innehåll, inte person.
5. Detta är en blogg, d v s en lång räcka av inlägg från min sida. Om du läser ett inlägg och blir fundersam över var jag står i en fråga så kan det ibland hjälpa att läsa några till för att bilda sig en uppfattning. Att medvetet misstolka mina inlägg leder till att jag inte ids bemöta dem. Och jag publicerar bara inlägg jag bemöter.
Att inte följa en eller flera av ovanstående punkter leder alltså till att jag inte släpper igenom inlägget.
Hej!
SvaraRaderaJag vill börja med att beklaga att du upplever att du har fått dåliga och nonchalanta svar från vår kundservice. Det är självklart inte vår ambition - tvärtom!
Jag bemöter de frågor jag kan svara på i generella ordalag, men ber dig, om du har fler specifika synpunkter på någon viss order / något visst ISBN-nummer, att du kontaktar mig på info@adlibris.com
Vad gäller företagspaket så kan man bara få det skickat till en gatuadress då det är en paketform som körs ut av Postens chaufförer. Det är inte möjligt att få denna typ av leverans till en box-adress då det inte finns någon person som tar emot paketet, utan då är vi hänvisade till att skicka postpaket. Om du / ni ha en gatuadress kan du självfallet få paketet via företagspaket.
Vi samarbetar med ett stort antal leverantörer och ibland händer det att en viss titel tar slut innan vi hinner få vår beställning. Vi meddelar då kunder via mail så att de ska veta om det och sedan får kunden själv lägga en beställning på boken på nytt om och när boken kommer in igen, och om kunden fortfarande är intresserad av boken när den åter finns i lager. Då hela vårt system bygger på att en kund själv lägger sin order, väljer ombud / utlämningsställe / betaltsätt så hänvisar vi alltid kunden till vår hemsida för beställningar. Jag är ledsen om du upplevt att vår personal har ohjälpsamma.
Vad gäller utgivningsår av böcker samt övrig information om böcker så får vi all information till oss från det förlag eller den leverantör som tillhandahåller boken till bokhandlare och återförsäljare. Om det är så att vi har tillhandahållit knapphändig / felaktig information till dig som gjort att du gjort ett felköp, så tar vi självklart tillbaka boken till oss utan kostnad för dig som kund.
Om du har några fler frågor så maila mig gärna på info@adlibris.com med mitt namn på.
Vänlig hälsning,
Anna Christensen, kundservicechef, adlibris.com